onsdag 13 mars 2013

Intervju med Sara Varga

2011 var hon med i melodifestivalen och landade tillslut på en nionde plats i den stora finalen på Globen. Förra året kom hennes nya album "Ett år av tystnad" ut och även hennes andra bok, Min inre röst. Sara Varga är född i Stockholm och bor där även idag, här är hennes Stockholmstips.

Foto: Patrick Saxe

Vilken är din favoritsstadsdel och varför?
   - Jag gillar Söder, jag bor och är uppvuxen där. Känner mig mest hemma på Södermalm helt enkelt.

Vad ska man inte missa om man kommer till Stockholm?
   - Spontant så är Gamla stan trevligt att strosa runt i, söders mysiga caféer och shopping inne i stan på NK. Kanske middag på East vid Stureplan och en drink på skrapan på söder.

Vilka är dina favoritrestauranger?
   - Jag gillar Babajan på Katarinabangata 75. De har väldigt bra och spännande mat, world food som de kallar det i en mysig lokal och trevlig personal. Clarion Stockholm Skanstull är även väldigt bra med både bar- och restaurangmeny. Dessutom så är det väldigt trevligt att bara vistas i den fina miljön som hotellet har och de har också väldigt trevlig personal

Vad gör du helst när du har en ledig dag i Stockholm?
   - Jag går nog och tränar och tar hand om kropp och själ.

Vilken butik tycker du är bäst?
   - Jag är inte mycket för shopping alls men gör gärna Nyponstina ett besök. Hennes butik och ateljé har väldigt fina handsydda och designade kläder av henne själv. Det är mycket 50-tals inspirerat, ligger på på Sofiagatan 5.

Vilket är ditt favoritmuseum?
  - Jag har alltid gillat Naturhistoriska riksmuseet.

Vilket är ditt guldkorn i Stockholm?
   - Där nog Clarion Stockholm´s  Element Spa. Ett nytt, fint och lyxigt spa där man i den fina bassängen kan simma ut under bar himmel och njuta. Jag brukar boka in mig där när jag vill skämma bort mig själv ordentligt.

Vad är det bästa med Stockholm?
   - Det är utbudet och friheten. Helheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar